Vakar, 4. jūnijā, leģendārajā “Mūsa Raceland” trasē noslēdzās apvienotās Eiropas un Latvijas autokrosa čempionātu sacensības. Latviešiem veiksmīgi starti, Super bagiju klasē Ervins Grencis trešais, Māris Neikšāns ceturtais, bet Māris Līcis astotajā pozīcijā. 1600 bagiju ieskaitē Andris Kuļikovskis noslēdza sacīksti pusfināla braucienā. Noskaidroti otrā posma ātrākie Latvijas autokrosa čempionāta kuplajā braucēju vidū.
Mūsas trasē, Bauskā, aizvadītajā nedēļas nogalē norisinājās unikāls autosporta notikums – apvienots Eiropas autokrosa čempionāta otrais posms, kā arī Latvijas autokrosa čempionāta un kausa otrais posms. Teju 60 Eiropas braucēji, tostarp četri latvieši, sacentās trīs bagiju klasēs Junior buggy, Buggy 1600 un Super buggy. Latvijas čempionātā uz starta deviņās ieskaites klasēs, piecās bagiju un četrās salonautomašīnu, cīņās devās 115 sportisti.
Labāko rezultātu Eiropas čempionātā no latviešiem uzrādīja Ervins Grencis, izcīnot trešo pozīciju klasē, burtiski dažas sekundes simtdaļas vēlāk finišu finālā sasniedza Māris Neikšāns, ierindojoties ceturtajā pozīcijā, bet Māris Līcis šo braucienu noslēdz astotais. 1600 bagiju klasē Andris Kuļikovskis diemžēl nekvalificējās fināla braucienam un noslēdza sacīksti pusfināla braucienā. Eiropas autokrosa braucēji finālu braucienus aizvadīja neilgi pēc kārtīgām lietusgāzēm – trases segums bija slapjš un dubļains, kas galvenos braucienus padarīja īpaši izaicinošus braucējiem, bet interesantus skatītājiem.
Ervins Grencis, trešās vietas ieguvējs Eiropas čempionāta posmā Bauskā Super bagiju klasē: “Vispār gāja traki, braukt pa dubļainiem apstākļiem Mūsas trasē, tas ir kaut kas neredzēts un nepiedzīvots. Starts padevās labs un labi, ka pirmajā līkumā tiku cauri veiksmīgi. Grūti pat atcerēties, kas pirmajā aplī notika, jo tur pozīcijas nomainījās strauji – izaicinošs fināla brauciens. Finišā esam, priecājos dot intervijas!”
Māris Neikšāns, ceturtās vietas ieguvējs Eiropas čempionāta posmā Bauskā Super bagiju klasē: “Lieliska sacensība, ļoti mainīgām sekmēm un ļoti emocionāla. No labiem rezultātiem kontrol-braucienos, trešās vietas pirmajā kvalifikācijā līdz salauztai mašīnai un pēdējai vietai vienā no iebraucieniem, no vinnēta starta līdz gandrīz palikšanai pēdējam. Mainīga un jāsaka, ka viena no emocionālākajām un interesantākajām, kā arī sarežģītākajām sacensībām, kurās esmu piedalījies. Super bagijs nav rotaļlieta, tā ir ļoti jaudīga mašīna, nepieciešama liela koncentrēšanās, labs līmenis pilotam. Nebija viegli, bija arī jāspēj psiholoģiski savākties, jo man bija jādomā ne tikai par savu braucienu, bet arī par meitiņas Patrīcijas startiem. Šīs sacensības bija ļoti spilgtas, kuras noteikti atcerēšos vēl ilgi!”
Eiropas autokrosa čempionāta otrā posma rezultāti:
Junior bagiji:
1600 bagiji
Super bagiji
Latvijas čempionāta dalībnieki otrajā sacensību dienā aizvadīja trešo kvalifikāciju, B finālus, kā arī sacensību galvenos, fināla, braucienus.
1600 bagiju klasē visu nedēļas nogali lielisku sniegumu demonstrēja Niks Apfelbaums, kurš ir šīs sezonas debitants, fināla braucienā Niks palika nepārspēts un kāpa uz pjedestāla augstākā pakāpiena. XTM Mini bagiju klasē finālā uz starta labākie 12 jaunie braucēji, šoreiz pjedestālu dalīja trīs lietuvieši. Xtreme Junior bagiju klasē vērā ņemamu sniegumu demonstrēja Jānis Kozlovskis, tomēr fināla braucienā Jāņa bagijs piedzīvo avāriju un atlikušajiem braucējiem pārbrauciens – sīvā cīņā ar Robertu Čākuru finišā pirmais Raivo Jānis Beierbahs. Xtreme bagiju klasē skaists fināls ar dažādām džokeru izspēlēm. Uzvaru sasniedz Gatis Geisters, bet čempions Neško piedzīvo izstāšanos tehnikas problēmu dēļ.
Open klases fināla fotofinišā Artis Radionovs notur Aigara Bajāra uzbrukumu. Pirmā posma uzvarētājs Ints Jeršovs izstājās, kura finālu, šķiet, iznīcināja tehnikas problēmas. VAZ Klasika klasē interesantas cīņas, bet Armands Ķēniņš sasniedz pārliecinošu uzvaru. 1600klasē spraigs fināls, lai gan Jāņa Spīķa un Rūdolfa Bogena izstāšanās nedaudz nozaga intrigu. Pēdējā aplī līderis bija Juris Narubins, taču finiša pēdējos metros viņu apspēlēja lietuvietis Edvinas Mikniuss, sasniedzot uzvaru.
Interesants fināls 2000 Super klasē, braucienu kontrolēja Ivo Gabrāns, tomēr Ivo mašīna palika lēna, tehnisku problēmu dēļ. Vadībā nonāca Dainis Krūmiņš, kura pārsvars bija vairāk nekā pārliecinošs, taču pēdējā aplī izstājās arī viņš. Negaidīti izstājās arī pirmā posma uzvarētājs Viesturs Plētiens. Pirmajā vietā negaidīti nonāca Sandris Vigulis, svinot savu pirmo uzvaru Latvijas čempionāta posmā!
B6000 klasē finālā uzvaru sasniedz igaunis Ott Kevvai, pārliecinoši sakaujot konkurentus. Nākamās pozīcijas latviešiem, Jānim Kozlovskim un Aināram Ramatam.
Latvijas autokrosa čempionāta un kausa klašu rezultāti otrajā posmā:
XTM MINI bagiji
Junior Xtreme bagiji
Xtreme bagiji
B1600 bagiji
VAZ klasika
Open
1600
Super 2000
B6000 bagiji
Eiropas autokrosa čempionāta un kausa trešais posms jau šajā nedēļas nogalē Vilkiču trasē, Lietuvā. Latvijas autokrosa čempionāta un kausa trešais sacensību posms Pilskalnu autotrasē, Jēkabpilī, 15. jūlijā.
Pasākuma norise iespējama pateicoties Starptautiskajai Automobiļu federācijai, Latvijas Automobiļu federācijai, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrai, Izglītības un zinātnes ministrijai, kā arī Bauskas novadam. Pasākumu atbalsta: Latvijas nafta, SteelTech, Essve, Milwaukee, Valtek, Print service, CULT, Bauskas alus, MKM Mežs, Johnny Bloom’s, www.sdk.lv, Ramirent, Stokker, E67 Shop.
Papildus informācija:
Zane Lielkāja-Gerika
Eiropas un Latvijas autokross Bauskā
Sabiedrisko attiecību speciāliste
E-pasts: media@rallycross.lv
Tel. nr.: +371 26612249
PHOTOS AVAILABLE HERE - https://failiem.lv/u/z6c6hnjxx
Šodien, 3. jūnijā, leģendārajā “Mūsa Raceland” trasē aizvadīta Eiropas un Latvijas autokrosa čempionātu pirmā sacensību diena. Eiropas ieskaitē cīņas laika kontroles braucienos, kā arī pirmajā kvalifikācijā – Māris Neikšāns un Ervins Grencis iekļūst labāko pieciniekā. Latvijas čempionātā aizvadītas divas kvalifikācijas, cīņas klasēs spraigas.
Sanākušie līdzjutēji un braucēju kvēlākie fani šodien līdzi varēja just četriem latviešu pilotiem Eiropas autokrosa čempionāta pirmajā sacensību dienā. Dienas noslēgumā, pēc pirmās kvalifikācijas, labāko rezultātu spēja sasniegt, baušķenieks, Māris Neikšāns, kurš Super bagiju ieskaitē ierindojās trešajā pozīcijā, uzreiz aiz viņa, ceturtajā pozīcijā, vairākkārtējais Eiropas vicečempions šajā klasē Ervins Grencis. Desmit labāko braucēju vidū Māris Līcis, kuram devītā pozīcija. 1600 bagiju ieskaitē cīņā devās viens latvietis, Andris Kuļikovskis, viņam devītā pozīcija.
Māris Neikšāns, trešās vietas ieguvējs Eiropas čempionāta Super bagiju klasē pēc pirmās dienas: “Jāsaka, ka neesmu pieradis pie šīs mašīnas, te viss ir citādāk nekā rallijā. Visa diena pagāja mācoties un katrā braucienā sapratu dažādas nianses, arī Ervins Grencis palīdzēja ar padomu, katru apli izbraucu savādāk, katrā aplī eksperimentēju. Nedaudz cīnāmies ar tehniku - nevaram tikt galā ar bremzēm - braucot, rotējot riteņiem, paliek mīksts bremžu pedālis un, pienākot pie līkuma, bremžu vienkārši nav. Braucot pa taisnīti, tuvojoties līkumam, man jāuzpumpē bremzes, braucot ar Super bagiju par šīm blakus lietām ir diezgan sarežģīti domāt.”
“Sanāca labi nobraukt abus kontrollaikus – kopvērtējumā ceturtais, pirmā rinda kvalifikācijā - izvēlējos iekšmalu. Labi paņēmu startu - tīri uz sajūtām un to, nikno braucēju, kas man bija blakus nedaudz pastūmu, izbrīvēju sev vietu, lai viņš mani neiedzen bortā. Šķita jau, ka no pirmā līkuma aiziešu pirmais, bet cīnoties ar viņu par daudz iegāju mīkstajā trases segumā un viņš tika garām. Viegli nav, bet kaifs ir baigais, kad smiltis un akmeņi sāk sejā. Skatīsimies, kā būs rīt, ir skaidrs, ka viegli nebūs, šeit ir ļoti nikni braucēji.”
Ervins Grencis, ceturtās vietas ieguvējs Eiropas čempionāta Super bagiju klasē pēc pirmās dienas: “Pēc pirmās kvalifikācijas esmu priecīgs. Noskatījos otro grupu Super bagijos, kurā brauca Māris Neikšāns ar manis būvēto automašīnu, vienkāršiem vārdiem sakot – acīs sariesās asaras. Šoreiz prieks ir par to, ka nav jāuztraucas par kopējo čempionāta rezultātu tabulu, var pabaudīt mājas sacīksti. Sākotnēji šķita, ka būs sarežģīti, ka Māris brauc ar mūsu komandas auto un mazliet būs jāpalīdz ar padomu, jo visu apvienot nav viegli. Tomēr viss ir izdevās labi, abi auto ir veseli, prieks par rezultātu. Diena iesākās ar nelielu stresiņu, bet dienas gaitā savācāmies un izdarījām to, ko vislabāk protam!”
Eiropas čempionāta klašu rezultāti pēc pirmās dienas:
Junior bagiji:
1600 bagiji
Super bagiji
Latvijas čempionāta dalībniekiem šodien divas kvalifikācijas, deviņās klasēs sacentās vairāk nekā 115 dalībnieki. Bauskas posma sarakstos dažādi pazīstami uzvārdi, braucēji, kuri savus startus ikdienā aizvada citās krosa disciplīnās un tie, kuriem autosporta cimdi kādu laiku krāja putekļus skapī. Braucēju košais sastāvs sagādāja asas emocijas paši sev un arī līdzjutējiem.
Lielākās cīņas par dienas rezultātu Super 2000 klasē, kurā uz starta ievērojams dalībnieku skaits - 23. 1600 salonautomašīnu klases pirmajā trijniekā iespraucies Super 2000 klases 2010. gada čempions Jānis Spīķis, kurš īsi pirms sacensībām nomainīja klasi, kurā startē. VAZ klasika klasē savstarpējas cīņas starp Raiti Gusevu un Jāni Loginu, tomēr dienas beigās Gusevs ieņem augstāko vietu klasē. Open klasē cīņas, kā vienmēr, neprognozējamas – no līderu trijnieka izstumts čempions Ints Jeršovs, pirmos vietu ieņem viņa komandas biedrs Artis Voicišs.
Bagiju favorīt-klasē Xtreme, čempionam Mikum Neško spēcīgu konkurenci sastāda un neļauj atslābt gados jaunie braucēji – Roberts Rumbenieks un Markuss Ūtēns. Junior Xtreme bagiju klasē visas dienas garumā labi sevi pierādīja Jānis Kozlovskis juniors, kurš spēja noturēt stabilu sniegumu, aiz sevis atstājot pieredzējušākus klases braucējus. XTM Mini bagiju klasē cīņās ar lietuviešu braucējiem Alvis Pinkulis, kurš posmā uzrādījis vērā ņemamu izaugsmi.
B1600 bagiju klasē līderis šīs sezonas debitants Niks Apfelbaums. Lielāko šovu ne tikai skatītājiem, bet arī Eiropas braucējiem un komadām demonstrēja B6000 bagiju klase jeb krokodilu bagiji. Dienas izskaņā labākais, vecmeistars, Jānis Kozlovskis.
Latvijas čempionāta klašu rezultāti pēc pirmās dienas:
XTM MINI bagiji
Junior Xtreme bagiji
Xtreme bagiji
B1600 bagiji
VAZ klasika
Open
1600
Super 2000
B6000 bagiji
Pasākuma programma:
04.06 / SVĒTDIENA
08:00 / LAC 3.kvalifikācija
10:35 / FIA AX 2.kvalifikācija, LAC B fināli
11:30 / FIA AX 3.kvalifikācija
13:30 / Dalībnieku parāde
14:00 / FIA AX pusfināli, LAC Fināli
16:20 / FIA AX Fināli
18:00 / Apbalvošana
*FIA AX - Eiropas autokrosa čempionāts
*LAC – Latvijas autokrosa čempionāts un kauss
Ieejas biļetes uz autosporta pasākumu pieejamas tirdzniecības portālā www.bilesuserviss.lv. Jaunumiem iespējams sekot līdzi mājaslapās www.musa.lv, www.axlatvia.lv, kā arī sociālajos tīklos Facebook / @eiropasax, @axlatvia un Instagram / @eiropasax, @axlatvia.
Papildus informācija:
Zane Lielkāja-Gerika
Eiropas un Latvijas autokross Bauskā
Sabiedrisko attiecību speciāliste
E-pasts: media@rallycross.lv
Tel. nr.: +371 26612249
PHOTOS AVAILABLE HERE - https://failiem.lv/u/6s2v6rj5y
Pieslēdzies LTV Ziņu Dienesta raidījumam “Rīta Panorāma” plkst. 8:10.
Saruna par Eiropas un Latvijas autokrosa sacensībām Musa Raceland, kas norisināsies jau šajā nedēļas nogalē 3.-4. jūnijā.
Ciemos uz studiju devies pasākuma rīkotājs Jānis Bergs, kā arī Eiropas autokrosa čempionāta dalībnieks Maris Neiksans un viņa meita, Latvijas autokrosa čempionāta braucēja, Patrīcija Neikšāne.
SACENSĪBU GIDS / RACE GUIDE - https://www.musa.lv/uploads/page_documents/7a6d4f01d8fa0663c5e3315356d30885663147e0.pdf
Šajā nedēļas nogalē, leģendārajā “Mūsa Raceland” trasē, Eiropas autokrosa čempionāta 2. posms un Latvijas autokrosa čempionāta un kausa apvienotās sacīkstes. Sagaidāms, ka uz starta izies 180 dalībnieki, Eiropas cīņām sava intriga, Latvijas – savējā. Dalībnieku sastāvi klasēs iespaidīgi, uzstādīti klašu rekordi un tas nozīmē tikai vienu – cīņas Bauskas trasē būs sīvas, cīņas par katru trases centimetru neizpaliks. Lai gan pieteikumu termiņš jau aiz muguras, sarakstos iespējami papildinājumi.
Čempioni nesnauž, Latvijas autokrosa čempionātā kādu laiku neredzēti vārdi
Mūsas trase ir autokrosa vidē iemīļota, šī sacensība to pierāda, jo posmam pieteikušies vairāki autokrosa čempioni, Latvijā pazīstami autosportisti.
Pieteikumi, kuri raisa jaunas intrigas čempionāta norisē. Xtreme bagiju 2017. un 2020. gada čempions šajā klasē Gatis Geisters, kurš seriālā nav startējis kopš 2021. gada. 2000 Super klasē startam gatavojas 2010. gada šīs klases čempions Jānis Spīķis, kurš Latvijas čempionātā nav startējis kopš 2017. gada. Lai gan startē rallijkrosā, Latvijas autokrosa čempionātā kopš 2016. gada nav cīnījies 2012. un 2013. gada Latvijas čempions 2000 Super klasē Jānis Miščenko – arī viņš Bauskas sarakstos. Open klasē pirmo reizi kopš 2009. gada startam čempionātā gatavojas Juris Kuļikovskis – 2005. gada čempions Open klasē un 2006. gada čempions 2000 Super klasē.1600 klases sarakstos 2015. gada šīs klases Latvijas čempions Rūdolfs Bogens, kurš čempionātā nav braucis kopš 2017. gada. Šo čempionu parādi noslēdzam ar 2017. gada Latvijas čempionu 1600 klasē Rihardu Daini, kurš pieteicies smago bagiju B6000 ieskaitē!
Aug jaunā autokrosa paaudze
Ne mazāk svarīgs ir fakts, ka autokross ir sporta veids, kurā redzam jaunās paaudzes pievienošanos startos – pieteikumos vairāku čempionu atvases.
Plaši pārstāvēta autokrosa čempionātā ir mazāko braucēju jeb XTM MINI bagiju klase, kurā startam gatavojas 20 jaunie censoņi, pieteikumos autokrosa čempionu un pat leģendu atvases.
Pirmais pieteikums sarakstā Latvijā labi zināmā autosportista, baušķenieka, Māra Neikšāna meitai Patrīcijai, kura aizvada savu debijas sezonu autokrosā. Aiz muguras pirmais Latvijas autokrosa čempionāta posms, kurā izcīnīta godpilnā 2. vieta, bet aizvadītajās brīvdienās jaunā censone devās uz Lietuvu, kur kāpa uz goda pjedestāla otro reizi, sasniegta 3. pozīcija.
10 starta numurs četrkārtējā VAZ klasika klases čempiona Jāņa Lindes dēlam Jēkabam. Jaunais sportists šajā gadā aizvada savu trešo sezonu. Pievēršoties dēla izaugsmei autokrosā, Jānis savas gaitas mazliet atlicis, bet cerēsim, ka drīzumā viņu atkal redzēsim braucēju sarakstos.
Zināma ģimene autosportā - Ošu ģimene. Šajā sezonā savu debiju piedzīvo arī titulētā autokrosa un rallijkrosa braucēja Edija Oša dēls Ivo. Kamēr Ivo mācās un cīnās autokrosa disciplīnā, tikmēr Edijs aizvada dažāda līmeņa rallijkrosa sacensības ar augstiem sasniegumiem.
Pēdējā brīža pieteikums saņemts no Traubergu ģimenes, Uģa Trauberga dēls Toms gatavojās savai pirmajai sacīkstei autokrosā. Jaunais braucējs dedzīgi noskaņojies konkurenci sastādīt pārējiem braucējiem. Uģis Traubergs ir Latvijas, Baltijas un Eiropas čempions autokrosā. Šobrīd Uģis aizvada sacensības Latvijas-Lietuvas rallijkrosa čempionātā ar paša būvētu automašīnu “Lada Kalina”.
Pieminēsim arī vienu azartisku Junior Xtreme klases pilotu, 2020. gada MINI bagiju vicečempions Jānis Kozlovskis, kurš šogad aizvada savu trešo sezonu Junior Xtreme klasē. Jānis juniors ir titulētā autokrosa braucēja Jāņa Kozlovska dēls un Leģendārā smago automobiļu braucēja Aleksandra Kozlovska mazdēls. Kozlovsku ģimene ir viena no tām, kura autosportā pavadījusi lielāko daļu savas dzīves un turpina to darīt!
Eiropas autokrosā spēcīgi latvieši
Eiropas čempionātā trīs bagiju klases SuperBuggy, Buggy 1600 un JuniorBuggy, kopā uz starta ap 60 braucēju.
Buggy 1600 klasē redzēsim 29 spēcīgus braucējus, tostarp, divus latviešus, dalību pieteicis Māris Līcis. Māris ir no tiem sportistiem kurš tradicionāli uz starta iziet Bauskas sacīkstē, bet pārējā laikā kopā ar Pilskalnu trases komandu rīko Latvijas autokrosa čempionāta un kausa posmu, kā arī folkreisa disciplīnas sacensības. Otrs latvietis – Andris Kuļikovskis, viens no autosporta leģendas Ivara Kuļikovska dēliem, jaunākais no brāļiem.
Jaudīgākā klase - Super Buggy. Šajā cīņā dosies 18 braucēji. Sarakstā četru latviešu vārdi. Iepriekš jau minētais Māris Līcis, kurš mēģinās savus spēkus divās klasēs, viņam pievienosies vairākkārtējs Eiropas vicečempions šajā klasē Ervins Grencis, kurš šajā sezonā aizvada mazāk startus nekā ierasts. Jāpiemin, ka abi Ervina dēli, Justs un Kristians, kuri arī ar panākumiem startējuši Eiropas čempionātā, šajā notikumā dalību pieteikuši Latvijas autokrosa un čempionāta kausa B1600 bagiju ieskaitē. Pietikumos arī Ivara Kuļikovska vecākais dēls, autokrosa čempions, Juris Kuļikovskis. Lielākais pārsteigums ir Māra Neikšāna pieteikums Super Buggy klasē, vēl pagājušajā nedēļā tās bija tikai baumas, bet Māris tās kliedēja nedēļas izskaņā – viņš nolēmis pieņemt šo izaicinājumu.
JuniorBuggy klasē šis gads bez latviešu braucējiem, kopā 12 piloti uz starta.
Eiropas un Latvijas autokross Bauskā, pasākums, kurā līdzi just saviem favorītiem gan Eiropas, gan Latvijas čempionātos.
Pasākuma programma:
03.06 / SESTDIENA
08:00 / LAC 1.kvalifikācija
11:35 / FIA AX Pirmais kvalifikācijas treniņš
13:30 / FIA AX Otrais kvalifikācijas treniņš
15:05 / LAC 2.kvalifikācija
16:25 / FIA AX 1.kvalifikācija
17:30 / LAC 2.kvalifikācija
04.06 / SVĒTDIENA
08:00 / LAC 3.kvalifikācija
10:35 / FIA AX 2.kvalifikācija, LAC B fināli
11:30 / FIA AX 3.kvalifikācija
13:30 / Dalībnieku parāde
14:00 / FIA AX pusfināli, LAC Fināli
16:20 / FIA AX Fināli
18:00 / Apbalvošana
*FIA AX - Eiropas autokrosa čempionāts
*LAC – Latvijas autokrosa čempionāts un kauss
Ieejas biļetes uz autosporta pasākumu pieejamas tirdzniecības portālā www.bilesuserviss.lv. Jaunumiem iespējams sekot līdzi mājaslapās www.musa.lv, www.axlatvia.lv, kā arī sociālajos tīklos Facebook / @eiropasax, @axlatvia un Instagram / @eiropasax, @axlatvia.
Papildus informācija:
Zane Lielkāja-Gerika
Eiropas un Latvijas autokross Bauskā
Sabiedrisko attiecību speciāliste
E-pasts: media@rallycross.lv
Tel. nr.: +371 26612249
Jūnija mēnesis tiks atklāts ar lielākajām autokrosa sacensībām Latvijā, FIA Eiropas autokrosa čempionāta un Latvijas autokrosa čempionāta 2023. gada sezonas otrie sacensību posmi. 3. un 4. Jūnijā. Leģendārajā “Mūsa Raceland” trasē sacentīsies teju 120 Latvijas čempionāta censoņu un ap 60 labāko Eiropas braucēju, tai skaitā latvieši Andris un Juris Kuļikovski, Māris Līcis, Ervins Grencis un Māris Neikšāns.
Sacensības tiks aizvadītas divu dienu garumā, sestdien 3. jūnijā un svētdien 4. jūnijā. Šogad Eiropas čempionāta dalībnieki sacentīsies trīs bagiju klasēs: Super Buggy, Buggy 1600, kā arī Junior Buggy. Dalībnieku sarakstos redzami arī pašmāju sportistu pieteikumi. Šobrīd zināms, ka līdzi varēs just pieciem autosportistiem. Uz starta Buggy 1600 klasē, 26 dalībnieku konkurencē, Andris Kuļikovskis un Māris Līcis. Jaudīgākajā klasē Super Buggy, 18 dalībnieku konkurencē, Ervins Grencis, Juris Kuļikovskis un iepriekš jau minētais Māris Līcis, kas gan ir interesants pavērsiens, jo sportists pieteicies divās klasēs. Negaidīts, bet noteikti visiem patīkams pārsteigums ir Latvijā labi zināmā autosportista Māra Neikšāna pieteikums Super Buggy klasē.
Šis gads atnesis arī jaunumus, kopā ar Eiropas čempionātu, savus startus Mūsā piedzīvos arī teju 120 Latvijas autokrosa čempionāta un kausa braucēji. Trasē redzēsim piecas bagiju un četras salonautomašīnu klases. XTM Mini bagiji 18 braucēju sastāvā, Junior Xtreme bagiju klasē 10 pieteikumi, Xtreme bagijos sacentīsies 14 sportisti, jaudīgajā B1600 bagiju klasē 8, bet skatītāju iemīļotajā B6000 bagiju, jeb krokodilu klasē 6. Salonautomašīnu klasēs visplašāk pārstāvēta būs 2000 Super klase, pieteikumos 25 uzvārdi. Open klasē 13 braucēji, Vaz klasika uz starta 10, bet 1600 klasē 11 braucēji.
Jānis Bergs, Eiropas autokrosa čempionāta posma Latvijā rīkotājs: “Šo gadu uzsākām ar dažādiem uzlabojumiem trasē, lai veicinātu trases attīstību. Ļoti labi sastāvi dalībnieku sarakstos, gaidāmi ap 60 braucējiem trīs Eiropas čempionāta klasēs, kas ir labs skaitlis, vairāk nekā iepriekšējos gadus. Spēcīgi latviešu braucēji – Andris un Juris Kuļikovski, Māris Līcis, Ervins Grencis un Māris Neikšāns, Māra pieteikums noteikti ir patīkams pārsteigums visiem! Runājot par Latvijas čempionātu, liels prieks, ka čempionāts ir ļoti audzis, gandrīz 120 mašīnas uz starta.”
“Liels prieks un gandarījums apvienot šos divus spēcīgos čempionātus un radīt skatītājiem lielākos autokrosa svētkus Baltijas reģionā. Noteikti aicinu visus nākt un piedzīvot lielisku pasākumu, atbalstot gan vietējos varoņus, gan Eiropas braucējus, cīņas būs spraigas, līdz pēdējiem milimetriem. Skatītājiem būs interesantas abas sacensību dienas, pasākums visai ģimenei, ar gardu ēdienu un dažādām izklaidēm mazākajiem faniem. Kvēlākie fani droši var ierasties ar teltīm un būt sacensību karstumā visu pasākuma norises laiku. Šajā gadā esam spējuši piedāvāt pieejamākas cenas skatītājiem, kā arī iespēju apmeklēt pasākumu pēc izvēles – vienu vai divas dienas.
“Mums, kā rīkotājiem, šis būs liels izaicinājums, izvietot lielo daudzumu braucēju dalībnieku parkā, nodrošināt ar visu nepieciešamo, tas prasa daudz enerģiju un resursu, bet tas ir to vērts, zinot, ka rīkojam tik vērienīgu notikumu, kas Baltijā notiek pirmo reizi.”
Arnis Odiņš, Latvijas autokrosa kustības virzītājs Latvijā: “Šogad jau cerējām, ka dalībnieku skaits pieaugs un jau no pirmā posma redzam rezultātu. Šī ir unikāla iespēja, apvienot Eiropas un Latvijas čempionātus, kur mazajiem braucējiem savos pirmajos soļos autosportā ir iespēja būt blakus lielajiem vīriem, kuri “vago” Eiropas trases. Domāju, ka ikviens šo nedēļas nogali Bauskā atcerēsies ilgi. Trase noteikti būs sagatavota augstākajā līmenī un izturēs lielo dalībnieku skaitu visu sacensību laiku.”
“Ceram uz plašu atbalstu no skatītājiem un līdzjutējiem, jo tik intensīvas cīņas, un šādu pasākuma formātu nenākas redzēt bieži. Latviešu sastāvs Eiropas čempionātā liek noprast, ka redzēsim kvalitātīvu un spraigu sacīksti. Latvijas čempionāts aktīvi strādā, lai piesaistītu jaunos braucējus autokrosam, tāpēc prieks redzēt, ka aktīvi šajā sezonā aug XTM Mini bagiju un Junior Xtreme klases. Jāsaka arī liels paldies čempionāta atbalstītājiem, kuri tic AXLatvia projektam un palīdz padarīt čempionātu un tā braucējus redzamākus!”
Ieejas biļetes uz autosporta pasākumu pieejamas tirdzniecības portālā www.bilesuserviss.lv. Jaunumiem iespējams sekot līdzi mājaslapās www.musa.lv, www.axlatvia.lv, kā arī sociālajos tīklos Facebook / @eiropasax, @axlatvia un Instagram / @eiropasax, @axlatvia.
Pasākuma norise iespējama pateicoties Starptautiskajai Automobiļu federācijai, Latvijas Automobiļu federācijai, Izglītības un zinātnes ministrijai, kā arī Bauskas novadam. Pasākumu atbalsta: Latvijas nafta, SteelTech, Essve, Milwaukee, Valtek, Print service, CULT, Bauskas alus, MKM Mežs, Johnny Bloom’s, www.sdk.lv, Ramirent, Stokker, E67 Shop.
2023. gada FIA Eiropas autokrosa čempionāta kalendārs:
2. posms / Bauska, Latvija / 3.-4. jūnijs
3. posms / Vilkiči, Lietuva / 10.-11. jūnijs
4. posms / Mačenberga, Vācija / 24.-25. jūnijs
5. posms / Nova Paka, Čehija / 1.-2. jūlijs
6. posms / Senžorža-de-Montaigu, Francija / 22.-23. jūlijs
7. posms / Prērova, Čehija / 26.-27. augusts
8. posms / Svētā Ignija de Versa, Francija / 16.-17. septembris
9. posms / Maggiora, Itālija / 23.-24. septembris
10. posms / Mallerussa, Spānija / 7.-8. Oktobris
2023. gada Latvijas autokrosa čempionāta un kausa kalendārs:
2. posms / Mūsa Raceland trase, Bauska / 3.-4. jūnijs
3. posms / Pilskalnu autotrase, Jēkabpils / 15. jūlijs
4. posms / Vecpils autotrase, Vecpils / 29. jūlijs
5. posms / Teperis, Smiltene / 27. augusts
6. posms / Pluņģe, Lietuva / 16. septembris
Papildus informācija:
Zane Lielkāja-Gerika
Eiropas un Latvijas autokross Bauskā
Sabiedrisko attiecību speciāliste
E-pasts: media@rallycross.lv
Tel. nr.: +371 26612249